עיבוד זכוכית אקרילית מהו ולאיזה שימושים הוא משמש בעיצוב? - צל וילון

עיבוד זכוכית אקרילית מהו ולאיזה שימושים הוא משמש בעיצוב?

המוצר המוביל והאיכותי בישראל! 10 שנות אחריות!

תוכן עניינים

זכוכית אקרילית אשר מוכרת גם בשם אקריל היא חומר פלסטי אשר מצוי בשימוש משמעותי מאוד בתעשייה ובשימוש ביתי. השם המדעי של הזכוכית האקרילית הוא: פולימיתיל מתאאקרילט (PMMA). את האקריל ניתן למצוא במגוון רחב של מוצרים וכן בקשת רחבה של תחומים לרבות עולם הריהוט, עולם התעופה, עולם המחשוב והאלקטרוניקה, בשימוש של מעצבי תכשיטים, מעצבים תעשייתיים, בשימוש בתחומי הרפואה, ציוד למעבדות מחקר ועוד. רבים מכירים את הזכוכית האקרילית בשמות המסחריים שלה שהם: פרספקס, פלקסיגלס, אקריליק ועוד.

מהם תכונות הזכוכית האקרילית?

התכונות של הזכוכית האקרילית הם: שקיפות גבוהה, קשיחות ופריכות שכן ביחס לזכוכית היא עמידה בפני מכות מבלי להתנפץ, נשבר בכיפוף ועוד. מעבר לכך צפיפות נמוכה שכן המשקל הסגולי שלה נמוך יותר משל זכוכית, עמידות טובה לuv  וניתן להשתמש בה בשילוט חוץ ועוד. הפרספקס הוא תרמו פלסטי וניתן לכופף אותו ולעצב אותו באמצעות חום, אם על ידי מכשירי כיפוף פשוטים המאפשרים את ביצוע הכיפוף המדובר לאורך קווי קיפול ואם על ידי שימוש בתנורים ייעודיים וכן תבניות תת ממדיות אשר קובעות את הצורה הסופית של החומר.

כיצד ניתן לעבד פרספקס?

ניתן לעבד פרספקס בכמה אופנים: ראשית כל, ניתן לעבד אותה בקרן לייזר בצורה יעילה, מהירה ונקייה, כאשר החיתוך מתבצע בלוחות חומר המונחים במכונת הלייזר והם נחתכים בהתאם לשרטוט ממוחשב שהוכן מבעוד מועד. הגימור המתקבל בשיטה זו הוא איכותי ביותר ולא דורש כלל עיבוד נוסף. קו החתך המתקבל הוא נקי ומלוטש באופן יחסי ללא תוצרי שריפה ופיח. 

ניתן לצרוב לוחות פרספקס בלייזר בצורה מדויקת, כאשר הצריבה מתבצעת על פני השטח אך עשויה להגיע גם לעומקים של מילימטרים. מדובר על תהליך שלא כולל הוספת פיגמנטים או צבעים והתוצאה המתקבלת היא שינוי מרקם פני השטח הצרובים ביחס לפני השטח הלא מעובדים.

שימושים נפוצים בפרספקס

מוצרי פרספקס נמצאים סביבנו בכל מקום, החל ממתקני תצוגה לתכשיטים, מעמד קטלוגים, מתקני תצוגה ועוד. השימוש למוצרים הללו הוא מאוד שכיח וזאת בשל יכולת העיבוד הטובה והמהירה של החומר באמצעות לייזר. כמו כן, רמת הגימור והאיכות אשר מתקבלות והיכולת לתכנן, לעצב ולתת מענה מותאם אישית הופכות את החומר לפופולארי ושימושי מאוד.

במקרים רבים משמש הפרספקס כתחליף לזכוכית וזאת בזכות היתרונות שלו ביחס אליה: השקיפות הגבוהה, קשיחות, מחיר נמוך, משקל ועוד.

מעבר לכך, התכונות של החומר מאפשרות העברת אור בצורה טובה וללא התנגדות ועל כן ניתן למצוא אותו בעיצוב גופי תאורה ופאנלים של תאורה המוכרים בשם: פאנל מואר. פאנל זה הוא לוח פרספקס שמוזן במקור אור מצד אחד או יותר החומר. אפקט התאורה נוצר על ידי צריבת הלוח וזאת בכדי לייצר שבירת האור העובר בתוך הפרספרס אשר חוצה לכיוון עיני המתבונן.

פתיחת וואטסאפ
1
צריכים עזרה?
Scan the code
צל וילון
שלום,
אני מאריק ואשמח לעזור לך.
ניתן ללחוץ כאן ליצירת קשר ישירות בוואטסאפ.
Call Now Button